Yeni koronavirüsün yayılmasından ilkin bile , canlı akış popüler bir çevrimiçi içerik biçimi haline geldi. Video oyunlarını oynatmak için Twitch’i kullanan hayranların ve medya kişiliklerinin sorularını yanıtlamak için Instagram’da canlı olan ünlüler içinde, bir süredir canlı içeriğin gerçek antak kalma olduğu açıktır. 

Ve sonrasında, elbet, her şey değişti. Toplumsal uzaklığın gerekliliği sebebiyle müzisyenler gezemiyor, komedyenler performans gösteremiyor ve sporcular çalamıyor. Ansızın canlı akış, oynamak için keyifli bir formattan lüzumlu bağlantı yöntemlerine geçti.

Bir pazarlamacı olarak, bağlantının her şey bulunduğunun farkındasınız. Konferanslar ve etkinlikler mevzusunda uzmanlaşmış bir pazarlamacıysanız , şimdi bilhassa zor bir süre.

Şimdi bu fırsatı YouTube canlı akışıyla ilgili daha çok data edelim . İster karşı karşıya bir toplantı deneyimini ya da vasıta kutunuzu genişletmeye çalışan bir içerik uzmanını tekrarlamak isteyen bir etkinlik pazarlamacısı olun, YouTube Live her insanın yararlanabileceği bir şeydir.

YouTube Live’a giriş

İlgili yazı geveze sohbet tarafınca desteklenmektedir. YouTube canlı akışı (başka bir deyişle basitçe YouTube Canlısı olarak bilinir), hedef kitlenize gerçek zamanlı olarak ulaşmanın bir yöntemidir . Yayına başladığınızda akışınız, YouTube ana sayfasının sol tarafında bulunan Canlı bölümünde yer alır.

Canlı içerikle ilgilenen kullanıcılar Canlı kısmına gidebilir ve akışınızı bulabilir. Doğal ki, tamamen bu inisiyatifi kullanan kullanıcılara güvenmenize gerek yok ; kısa sürede videolarınızı izleyen, sizinkine benzer videolar izleyen yada kanalınıza abone olan hepimiz canlı akışınızı kişiselleştirilmiş ana sayfalarında görecektir. (Bu yayında ileride tanıtım hakkında konuşacağız.)

Niçin YouTube’da canlı yayına geçmeliyim?

Daha ilkin bir YouTube canlı akışını izlediyseniz, onu bu kadar hususi bir çevrimiçi içerik biçimi haline getiren şeyi aslına bakarsanız bildiğiniz gibi: Bir etkinliğin parçasıymış benzer biçimde hissetmenizi sağlar . Her görüntüleyici aynı içinde ne olduğu tam olarak aynı anda tükettiği ve görüntüleyenlerin sohbet işlevini düşüncelerini ve sorularını paylaşmak için kullanmaya teşvik ettikleri için – bir YouTube canlı akışı muhteşem ilgi çekici bir deneyimdir. Ufak bir konserin yakınlığıyla karıştırılmış canlı bir spor etkinliğinin tüm heyecanı bu.

Peki niçin YouTube’da canlı yayına geçesiniz? Canlı akış, hedef kitlenize bir blog yayını, podcast kısmı yada standart video ile çoğaltılamayacak şekilde bağlanmanıza olanak tanımış olduğu için . Etkinliğinden kuşkulu olsanız bile, canlı akışın temelde benzersiz bir içerik stili bulunduğunu inkar etmek yoktur. Ve kendinizi rakiplerinizden ayırt etmeye kararlıysanız, benzersiz bir şey yapmak kesinlikle gereklidir.

Diyelim ki bir tedarik zinciri yönetim firmasında pazarlamacısınız ve eğitim blog içeriğinizin bir kısmını tekrardan kullanmak istiyorsunuz. Niçin bu yayınları kısa sunumlara dönüştürüp canlı akışlarla iletmiyorsunuz? Bu şekilde, potansiyel müşterilerinizle gerçek zamanlı olarak direkt etkileşim kurabilir ve marka kişiliğinizi yeni bir halde sergileyebilirsiniz. Ek olarak, aklınıza geldiklerinde müşterilerinizin sorularını derhal yanıtlayabilmek inanılmaz derecede kuvvetli.

YouTube canlı akış türleri

Tüm YouTube canlı akışları birbirine benzemez. Google’a bakılırsa, iki ana canlı akış türü vardır: kolay ve özelleştirilmiş .

Tipik olarak, kolay bir canlı akış web kamerası vasıtasıyla gerçekleştirilir. İnternet bağlantınız ve dizüstü bilgisayarınız olduğu sürece, web kameranızı YouTube’da canlı yayınlamak için kullanabilirsiniz. Kanalınızın 1000’den fazla abonesi var ise, bir akıllı telefondan canlı yayınlanma seçeneğiniz de vardır. Kaynaklarınız yetersizse ve Sual-Yanıt yürütmek yada oldukca kolay sunumlar yapmak için YouTube Live’ı kullanmak istiyorsanız, web kameranızı yada akıllı telefonunuzu kullanmak iyi bir seçenektir.

Özelleştirilmiş bir canlı gösterim ise daha karmaşık bir prodüksiyon. Özelleştirilmiş bir canlı akışın belirleyici özelliği, ekranınızı paylaşmanıza ve birden fazla kamera ve mikrofon kullanmanıza olanak tanıyan bir yazılım parçası olan bir kodlayıcı kullanılmasıdır. Bu yüzden, YouTube’da canlı gösterim yapmak ve podcast’inizin akışını yayınlamak yada görsel olarak desteklenen bir sunum yapmak istiyorsanız, bir kodlayıcıya ihtiyacınız olacaktır. Google, burada YouTube Canlı onaylı kodlayıcıların bir listesini derledi .

YouTube Canlı istatistikleri

Bir sonraki bölüme geçmeden ilkin Livestream ve New York Magazine tarafınca yürütülen içgörüsel bir çalışmanın birkaç istatistikini süratli bir halde paylaşmak isterim . Araştırmacılar, içerik tüketim alışkanlıkları hakkında daha çok data edinmek için 1.000 yetişkini araştırdıktan sonrasında şunları buldu:

  • % 81’i blog yayını okumak yerine canlı video izlemeyi tercih ediyor.
  • % 82’si toplumsal medya yayınlarına bakılırsa canlı videoyu tercih ediyor.
  • % 70’i YouTube’u canlı içerik için en sevdikleri platform olarak belirtiyor.

Doğrusu evet. YouTube’da Canlı iyi bir fikirdir derken bir demek iyi bir düşünce .

YouTube canlı akışınızı iyi mi tanıtabilirsiniz?

Açık olanı belirtme zamanı: Kimse izlemezse YouTube’da canlı yayına geçmenin bir anlamı yoktur. Evet, web kameranız yada telefonunuzla kolay bir akış yapmak neredeyse parasızdır. Gene de, süre harcanan Canlı zamanı değil harcanan yol üreten ve satış kapanış. Ek olarak, özelleştirilmiş bir akışa yatırım yapmak istiyorsanız, birkaç pahalı ekipmandan bahsediyoruz.

Bunu söylemek için her şeyi söylüyorum: Canlı akışınızın tanıtımına bazı ciddi düşünceler koymanız gerekiyor. Kullanabileceğiniz bazı taktiklerden geçelim.

Toplumsal medyada lafınızı duyurun

Kim bilir YouTube canlı akışınızı tanıtmanın en belirgin yolu, sözünü toplumsal medya takipçilerinize iletmektir. Tweetler, Instagram hikayeleri, Facebook gönderileri — dokuz metre. Yalnız platformlar içinde kopyalama ve yapıştırma işleminden vazgeçiyorum . İnsanlar değişik nedenlerle değişik toplumsal platformlar kullanırlar ve ilerledikleri feed’e bağlı olarak değişik marka içinde ne olduğu türleri görmeyi beklerler. Facebook hayranlarınız sizden daha ciddi ve ustalaşmış bir ses tonu kullanmanızı beklerken, Twitter takipçileriniz gülmece ve rahatlığa daha açık olabilir. Platformlarda yayınladığınız tanıtım mesajlarıyla ilgili ne kadar düşünceli olursanız, daha iyi sonuçlar almayı bekleyebilirsiniz.

Organik toplumsal pazarlamanın ötesinde, minyatür Facebook reklam kampanyalarını denemenizi tavsiye ederim . Facebook’la ilgili güzel şeylerden biri, belirli bir süre para harcamanız yada belirli bir süre reklam yayınlamanızın gerekmemesidir ; istediğiniz kadar azca harcayabilirsiniz ve lüzumlu gördüğünüz süre süresince reklam verebilirsiniz.

İşte size bir düşünce: Canlı akışınızdan birkaç gün ilkin, rakibinizin ana sayfasını takip eden kullanıcıları hedefleyen bir Facebook reklamının arkasına birkaç dolar atın. YouTube kanalınıza bağlanabilir ve “Perşembe günü 18: 00’de YouTube’da yayınlanacağız! Kaçırmayı göze alamayacağınız içgörüler paylaşacağız. Akış adım atar başlamaz bilgilendirilmeniz için şimdi abone olun! ”

E-posta kişilerinize dokunun

Birbirimize karşı dürüst olalım: E-posta pazarlaması seksi değil. Sokaklarda sıcak değil. Tupperware’in dijital pazarlama eşdeğeri.

Fakat işte şu: İşe yarıyor – hakikaten, hakikaten işe yarıyor . Bu yüzden yaklaşan YouTube canlı akışınızı tanıtmak için kullanmalısınız.

Soğuk e-posta kesinlikle yeri olmasına karşın , yabancıları tamamlamak için canlı akışınızı tanıtmanızı önermiyorum. (Hayır, rakibinizin Facebook sayfası takip edenleri düşünmüyoruz tam yabancılarla; en azından, ne sen satış ilgi gösterdi oldum.) Bunun yerine, gönüllü olarak size onların verdiğim millet ulaşmak e-posta adresi — haber bülteni aboneleri, teknik araştırma indiricileri, bir teklif yada danışma için ulaşmış olan potansiyel müşteriler, vb. Özellikler bir yana, düşünce, bir halde işinize ilgilerini gösteren kişileri hedeflemek istemenizdir.

E-posta kopyanızın , canlı akışınızın sağlayacağı kıymeti vurguladığından güvenilir olun . Hangi mevzulara değineceksiniz? Hangi acı noktalarını hafifleteceksin? İzleyicileriniz bilhassa bundan ne çıkar?

YouTube’da kitlenizi büyütün!

YouTube’un algoritmalarına bakılırsa, içeriğinizi (ve kendinizle yakından ilişkili olan içinde ne olduğu) izleyen bazı kullanıcılar, kişiselleştirilmiş ana sayfalarıyla canlı akışlarınız hakkında data edinir. Bu yüzden, uzun solukta daha büyük ve daha büyük canlı akış kitlelerini çekmek için genel olarak YouTube’unuzu büyütmeye çalışmalısınız. Standart videolarınızı tertipli olarak ne kadar oldukca kullanıcı izlerse, YouTube canlı akışlarınız hakkında o denli fazla kullanıcı bilgilendirir.

Görüntülemeyi çoğaltmak ve daha çok abone kazanmak için atabileceğiniz ufak adımlar yoktur. Bir merak boşluğu oluşturmak için video başlıklarınızı kullanın . İlgili içerik parçalarını tanıtmak için videolarınızın sonuna kartlar ilave edin. Kitleleri söylemek istediklerinizle ilgilenebilecek öteki içerik oluşturucularla bağlantı kurun. Kısacası yaratıcı olun!

YouTube Live ile başarıya ulaşmış olmak için 6 ipucu

Pekala millet. Artık YouTube canlı akışının temellerini ve sözünü almak için atabileceğiniz adımları belirlediğimize bakılırsa, canlı akışlarınızı başarıya ulaşmış hale getirmek için altı ipucunu gözden geçirelim.

1. Görüntüleyenlerinize kıymet kazandırın (duh)

Bir kez daha, açık olanı belirtmenin zamanı geldi: Kimse bir şey çıkarabileceklerinden güvenilir olmadıkça canlı bir akışı izlemeyecek. Bu yüzden, devamlı olarak mühim bir kitleyi çekmek istiyorsanız, ödevinizi yapmanız gerekir.

Müşterilerinizin günlük yaşamlarında en sık karşılaşılan sıkıntılar nedir? Geceleri onları ayakta tutan ne? Hedefleri nedir ve bu hedeflere ulaşmalarını ne engelleyebilir ? Bazı anlayışlar nedir sen hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla sağlayabilir?

Bunlar, bir sonraki canlı akışınızın içeriğini beyin fırtınası yaparken kendinize sormanız ihtiyaç duyulan sorular . Potansiyel bilgilerinizi data ile donatmıyorsanız, YouTube canlı akışında yada genel olarak içerik pazarlamasında başarıya ulaşmış olmayacaksınız, gelire dönüşebilirler.

2. Gerçek zamanlı iştirakı teşvik edin

Canlı akışınız süresince görüntüleyenlerinizi etkileşimde tutmanın kolay ve etkili bir yolu, gerçek zamanlı sohbet işlevi vasıtasıyla iştirakı teşvik etmektir. Canlı bir akışın cazibesinin çoğunun, hususi bir şeye katıldığınızdan kaynaklandığını ihmal etmeyin. Görüntüleyenlerinizin düşüncelerini ve sorularını yanıtlamalarını sağlamak, bu duyguyu arttırmanın müthiş bir yoludur.

Bir tedarik zinciri yönetim firmasında pazarlamacı örneğine dönelim. Potansiyel müşterilerinizi sürdürülebilirliğin önemi mevzusunda eğitmek için canlı bir akış düzenlediğinizi varsayalım. İnsanları üretim süreçlerini daha sürdürülebilir hale getirme yollarını paylaşmalarını isteyerek niçin konuşturmuyorsunuz? Bu yalnızca kullanıcı tarafınca oluşturulan bir içerik biçimi oluşturmakla kalmaz , bununla beraber fikirlerini geri çekmenize ve deneyimi daha etkileşimli hale getirmenize olanak tanır.

3. Görsel yardımcıları dahil edin

YouTube Live’ı ilk olarak Sual-Yanıt için kullanmayı planlıyorsanız, muhtemelen bir dizüstü bilgisayar web kamerasının önünde oturmakta problem yoktur. Bununla beraber, bazı tam sunumlar yapmak istiyorsanız – canlı web seminerleri , sanal konuşma etkileşimleri, vb. – Görsel yardımların kullanılmasını şiddetle tavsiye ederim. Söylediğiniz kelimeleri destekleyecek notlar, grafikler, grafikler yada başka bir tür tamamlayıcı içerik olmadan, görüntüleyenleriniz sıkılır. Ek olarak, muhtemelen bilgilerin çoğunu tutamazlar, böylece tüm egzersizi kıymetli süre kaybı haline getirir.

İşte önerim: Bir Word dokümanı açın ve söylemek istediğiniz her şeyi yazın. (Hayır, canlı akışınız esnasında bir senaryo okumamalısınız.) Peşinden, okuyun ve görsel yardımcıların en kıymetli olacağı bölgeleri not edin. Yalnız konuşan bir kafanız olduğu süre aralıklarının olması oldukça iyi, sadece monotonluğu oldukça sık kırmanız gerekecek. Canlı akışım olsaydı, bir tür grafik yada fotoğraf olmadan 30 saniyeden fazla gitmezdim.

4. Deneyimi keyifli hale getirmenin yollarını bulun

Popüler inanışın aksine, görüntüleyenlerinize kıymet katmak, canlı akışınızı keyifli hale getiremeyeceğiniz anlamına gelmez. Her ne kadar beklentilerinizi bilgilendirmek kesinlikle öncelik olsa da, bence, deneyimi keyifli hale getirmek önemlidir . Sonuçta, insanları bayındır noktasına kadar sıkarsanız, her şeyi oldukca fazla tutmaları pek ihtimaller içinde değildir.

Canlı akışınıza birazcık eğlence katmanın bir yolu, onu mutlu bir saat yapmaktır. Bulut bilişimin giriş ve çıkışlarını yıkmanız, kendinizi ferahlatıcı bir pilsner sahibi olamayacağınız anlamına gelmez. Canlı akışınızı Perşembe yada Cuma günleri 17: 00’da planlayın, izleyicilerinizi BYOB’a çağrı edin ve 30 dakikalık bilgilerle zihinlerini havaya uçurun.

Alternatif olarak, bir müşteriyi akışta size katılmaya çağrı edebilirsiniz. Bu, tek konuşmacı olma baskısını ortadan kaldırır ve potansiyel müşterilerinize organik bir referans duyma fırsatı verir . Konuşmanın bir yapısı olmalı, sadece bunun resmi bir röportaj olmasına gerek yok. Yalnız müşterinizin deneyiminden organik bir halde anlatmak kıymetli ve akılda kalıcı içeriğe dönüşmelidir.

5. Devamlı olarak geri bildirim isteyin

Hiçbir canlı akış, kusurları olmadan değildir. Ne kadar hazır olursanız olun, izleyicilerinizin ilgi alanları ve acı noktaları hakkında ne kadar düşünceli olursanız olun , yolda çarpmalar olacaktır. Naturel olarak, değişik pazarlamacılar değişik sorunlarla savaşım edecekler. Bir kişinin akışı teknik sorunlardan muzdarip olabilirken, diğeri mesajlarıyla işareti kaçırabilir. Özelliklerden bağımsız olarak, burada mühim olan nokta , görüntüleyenlerinizden devamlı yapıcı geri bildirim istemeniz gerektiğidir . Bu yalnız süre içinde daha iyi ve daha iyi canlı akışlara dönüşmekle kalmayacak, bununla beraber kitlenizin kıymetli ve duyumsal hissetmesini elde edecektir.

İşte size bir düşünce: Bir sonraki canlı akışınızın başlangıcında, kitle üyelerinizden herhangi bir geri bildirimde bulunarak toplumsal yada e-posta yöntemiyle yazışma kurmalarını isteyin. İzleyiciler, akışın sona erdiği netleştiğinde düşme eğilimindedir, bu yüzden yarasadan geri bildirimi teşvik etmenin en iyisi bulunduğunu düşünüyorum.

Lütfen, lütfen, lütfen aldığınız her mesaja yanıt verin! Belirli bir izleyicinin fikirlerine katılmasanız bile, çabalarını kabul etmeniz önemlidir. Ve bu vakada ne süre do , birilerinin fikirleri ile anlaşmak sonraki canlı akışı esnasında onlara bir duyuru-verme düşünün. Bu, görüntüleyenlerinize geri bildirimlerinin hakikaten teşvik edildiğini ve takdir edildiğini göstermek için uzun bir yol kat edecektir.

6. Denemeyi asla bırakmayın

YouTube canlı akışı temelde benzersiz bir içerik biçimi olabilir, sadece pazarlama stratejinizin öteki tüm yönleriyle ortak bir şey paylaşır: A / B testi mevzusunda titiz olmadıkça işe yaramaz . İçeriğinizin standardını ve kitlenizin boyutunu çoğaltmak istiyorsanız, denemeyi asla bırakmamanız gerekir.

Canlı olduğunuz haftanın günü. Canlı yayına başladığınız günün saati. Görüntüleyenlerinizi katılmaya teşvik ettiğiniz yollar. Ürettiğiniz canlı akış türleri. Ele aldığınız mevzular. Canlı akışlarınızın uzunluğu. Canlı akışlarınızı tanıtmak için kullandığınız kanallar.

Bu, YouTube canlı akışlarınızı mümkün olduğunca başarıya ulaşmış hale getirmek için kontrol edebileceğiniz birçok değişkenin yalnız ufak bir örneğidir. Tecrübe etme, her türlü pazarlamanın mühim bir parçasıdır, sadece bu, bilhassa açık fikirli olmanız ihtiyaç duyulan bir alandır. Canlı akış, kitlenizle etkileşim kurmanın ve marka yakınlığı oluşturmanın müthiş bir yoludur, sadece direkt gelirinize bağlı değildir . Bunu canlı akışın kıymetini azaltmak için değil, bunun yerine yeni şeyleri tecrübe etmek zorunda olduğunuz özgürlük derecesini göstermek için söylüyorum.

Konfor alanından çık. Alışılmadık fikirler ile çalıştırın. Başka kimsenin yapmadığı bir şey deneyin.

Sonuçlar sizi şaşırtabilir.

Kategoriler: Sohbet

0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir