Çet siteleri web sitenizi hem SEO hem de dönüşümler için nasıl optimize edeceğinizi öğrendiniz mi?

Değilse, web siteniz olması gerektiği kadar çalışmıyor.

SEO ve dönüşümler pazarlama sektörünün ayrı bölümlerinde bulunabilir, ancak ayrılmaz bir şekilde bağlantılıdır.

İyi bir SEO’nuz varsa, daha fazla trafik çekebilir ve potansiyel müşterileri dönüştürmek için daha fazla fırsat elde edebilirsiniz.

Dönüşümler için optimize edilmiş bir web sitesinde genellikle sayfadaki zaman ve hemen çıkma oranı gibi daha iyi metrikler bulunur .

Aşağıdaki ipuçları ve stratejiler, hem SEO hem de dönüşümler için web sitenizi nasıl optimize edeceğinizi öğretecek, böylece en iyi dünyaların ikisini de elde edebilirsiniz.

Web Sitenizi Optimize Etmeniz İçin 5 Neden

Çet sitesi dönüşümler ve SEO’yu birlikte nasıl optimize edeceğinizi öğrenmek için gereken zamanı harcamanız gerekip gerekmediğinden emin değilseniz, bu zamanı bir kenara bırakmak için birçok neden vardır.

Öncelikle daha yalın, daha üretken bir web sitesi oluşturmak için nasıl birlikte çalıştıklarını bilmeniz gerekir.

Sitenizi hemen optimize etmek ve zaman geçtikçe sitenizi sürekli olarak optimize etmek için beş özel nedene bakalım.

1. Web sitenizi kitleniz için yararlı hale getirin

Pazarlamacılar bazen Google’la çelişiyormuş gibi hissederler . Arama motoru, örneğin en iyi içeriklerini sıralayamaz veya algoritmik bir güncellemeden sonra trafikte büyük bir düşüş görür.

Gerçekte, hedefleriniz ve Google’ın hedefleri aynı:

  • Kitleniz için mümkün olan en iyi içeriği sunun
  • Olumlu bir web sitesi kullanıcı deneyimi oluşturun
  • Önemli bir değer sunan içeriğe öncelik verin

Sadece farklı şekillerde ilerliyorsunuz. Belirli kitlenizin davranışlarını analiz ederken Google’ın milyonlarca web sitesini analiz etmesi.

Google , arama motoru sonuçlarının ilk sayfasında hangi içerik parçalarının görüneceğine karar vermek için 200’den fazla sıralama sinyali kullanır . Algoritma, belirli bir web sayfasının arama yapanlara aradıkları bilgileri vereceğine dair işaretlere dikkat eder.

SEO’ya odaklandığınızda, arama amacı ile ilgili birincil ve gizli anlamsal anahtar kelimeleri seçersiniz. İnsanların okumayı sevdiği içerik yazar ve Google’ın kopyayı daha iyi anlamasına yardımcı olacak meta bilgiler sağladığınızdan emin olursunuz.

Web sitenizi dönüşümler için optimize ederseniz, ziyaretçileri e-posta listenize katılıyor veya ürünlerinizden birini alıyor olsun, belirli bir hedefe yönlendirmeye odaklanırsınız. Tıpkı Google gibi, kitlenize bu tüketicilerin tam olarak ne istediğini vermek istersiniz.

SEO ve dönüşümler için web sitenizi nasıl optimize edeceğinizi bilmek aynı anda bu hedeflerin her ikisini de taşır ve siteniz ile arama motorları arasında daha iyi bir ilişki oluşturur.

2. Organik trafiğinizi artırın

Ortalama bir işletme , toplam gelirinin yaklaşık yüzde 1’ini reklamcılık için harcıyor . İşletmeniz yılda 1 milyon ABD Doları tutarında gelirse, reklam için 10.000 ABD Doları harcayabilirsiniz.

Bu küçük bir yüzde gibi görünse de, artıyor. Perakende gibi bazı sektörler, reklamlara çok daha fazla harcama yapar.

SEO üzerinden organik trafik çekmek ücretsizdir. İçeriği geliştirmek ve tanıtmak için ödeme yapmanız gerekir, ancak bu tıklama başına ödeme kadar pahalı değildir.

Sitenize organik arama yoluyla gelen ve ücretli reklamlarla gelen arama yapan kişiler arasındaki yakın oranı karşılaştırdığınızda, sonuçlar açıklayıcıdır. Organik arama yaklaşık yüzde 15 oranında kapanırken, ücretli arama yüzde 2’den daha az oranda kapanıyor.

Organik trafiğinizi büyütmek için zamanınızı ve gerekiyorsa para yatırın. Daha uzun sürebilir, ancak sonuçlar daha uzun sürer ve daha fazla dönüşümle sonuçlanır.

3. Mevcut trafikten yararlanın

Kullanıcılar web sitenizi ziyaret ettiğinde, onların etrafta dolaşmasını ve ayrılmasını istemezsiniz. Bunun yerine, kalıcı bir izlenim bırakmak ve onları geri dönmeye teşvik etmek istiyorsunuz.

Web sitenizi dönüşümler için nasıl optimize edeceğinizi öğrenmek, kullanıcı deneyiminin anlaşılmasını gerektirir. Ziyaretçilerin sitenizde nasıl gezindiğini, sayfayı aşağı kaydırıp kaydırmadıklarını ve harekete geçirici mesajlarınızı (CTA’lar) ne sıklıkta tıkladıklarını öğrenin .

Birisi e-posta listenize kaydolursa, daha sonraki bir tarihte teklifler, teşvikler ve daha fazlası ile iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca ziyaretçileri sizi sosyal medyada takip etmeye, ürün sayfalarınızı ziyaret etmeye ve blog yayınlarınızı okumaya teşvik edebilirsiniz.

Mevcut trafikten yararlanmak , organik trafiğinizin daha yüksek bir yüzdesi dönüşeceğinden dönüşüm oranınızı artırmanıza yardımcı olur . Kitlenizin hangi teklifi yanıtlayacağını ve cazip bir şekilde onlara nasıl sunacağını biliyorsunuz.

4. Web sitenizi daha çok çalışmaya zorlayın

Herkes güzel bir web sitesi bile bir web sitesi oluşturabilir, ancak çok daha azı güvenilir bir şekilde dönüşüm sağlayan bir web sitesi oluşturabilir. Sonuçta, tüm endüstrilerdeki ortalama dönüşüm oranı yüzde 2,5’ten az.

Kitlenizin çok daha yüksek oranlarda dönüşüm sağlamasını istiyorsunuz. Bunu yapmak için kitlenizi yakından incelemeniz ve onlara ihtiyaç duydukları ve bekledikleri şeyleri vermeniz gerekir.

Araştırmayı yaptıysanız ve verileri sitenize uyguladıysanız, dönüşüm oranlarında bir sıçrama bekleyebilirsiniz. Sitenizi ziyaret eden kişiler ihtiyaç duyduklarını hızlı bir şekilde bulur ve markanızı sağladıkları için teşekkür eder. Marka sadakati sonuçları.

SEO her zaman önce gelir. Trafik olmadan dönüşüm gerçekleştiremezsiniz. Değerli, yapışkan içerikli ve ziyaretçilerin dönüştürmesi için birçok fırsat içeren bir site oluşturun.

5. Kitlenize istediklerini ve beklediklerini verin

Bu senaryoyu düşünün:

Ayakkabı satan bir e-ticaret siteniz var. Bir müşteri yeni bir çift koşu ayakkabısına ihtiyaç duyar ve koşucular için en iyi ayakkabıları bulmak için Google’da arama yapar. Koşu ayakkabıları seçmeyle ilgili, marka önerileri ve farklı koşu türleri için bilgiler de dahil olmak üzere uzun ve derin bir blog yazısı yazdınız.

Ziyaretçi makaleyi okur. Sonunda, koşucular için ücretsiz bir boyutlandırma ve uyum tablosu sunan bir kurşun mıknatısınız var. Ziyaretçinin tek yapması gereken, e-posta listenize kaydolmaktır.

Kurşun mıknatısı hemen ziyaretçiye gönderirsiniz. Birkaç gün sonra, çevrimiçi mağazanız için koşu ayakkabısı resimleriyle birlikte bir kupon kodu gönderirsiniz. Müşteri, gereksinimlerini karşılayan kişiye sahip olduğunuzu fark eder ve indirim anında satış yapılmasını teşvik eder.

Gördüğünüz gibi, SEO ve dönüşüm oranı optimizasyonu el ele çalışıyor. Kitlenizin beklentilerini karşılar ve istediklerini bulmalarına yardımcı olursanız, bir müşteriyi güvence altına alırsınız.


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir