Facebook kullanıcılarının % 74’ü siteyi günde minimum bir kez ziyaret ediyor ve yarısından fazlası günde birkaç kez ziyaret ediyor.

Doğrusu sual değildir eğer sen Facebook’ta reklam yayınlamak, fakat ne vakit Facebook’ta reklamları yayınlamak için en iyi zamandır. Çet siteleri yanlış zamanda mükemmel bir kampanya yürütürseniz, trafik almayan bir otobanda güzel bir pano hazırlamak şeklinde bir şey.

Sadece Facebook reklamlarının ne vakit yayınlanacağını öğrenmek, olmasını istediğimiz kadar kolay değil.

Gönderide, işletmeniz için Facebook reklamları yayınlamak için en uygun zamanların iyi mi seçileceğini inceleyeceğiz. Ek olarak, mevcut Facebook reklamlarının türlerini, reklam kampanyalarınızı bütçelemenin en iyi yolunu ve ilerlemelerini iyi mi izleyeceğinizi ele alacağız.

Facebook reklamları yayınlamak için en uygun vakit nedir?

Bunu yoldan çıkaralım: Facebook reklamları yayınlamak için ideal bir vakit yok . Eğer olsaydı, yanıt açık olurdu ve bu yazı daha başlamadan bitecekti.

Pazarlamacıların bir çok geri dönüştürülmüş, anekdot bilgeliği duymuştur. “Reklamlarınızı bir çok insanoğlunun evde olduğu hafta çet sitesi sonu yayınlamak” yada “İnsanların işten eve gelmesinden sonrasında akşam yemeği yemeden akşamın erken saatlerinde yayınlanması” şeklinde şeyler.

Sadece ihmal etmeyin, çoğul anekdot veri değildir . Bir işletme için belirli bir vakit diliminin çalışmasının, sizin için çalışacağı anlamına gelmez.

Peki hafta sonu Facebook reklamları yayınlamalı mısınız?

Verilerin bir ton vakit paylaşımı şirketlerden çevrimiçi yoktur onlar ettik en başarı göstermiş reklam kampanyaları vardı.

Böyle bir durum şeklinde görünebilir :

  nişan Dönüştürmek
Tüketim Maddeleri Çarşamba öğlen ve Cuma 13: 00’da  Cuma saat 15.00
medya Hafta içi öğlen ve 18.00 içinde Perşembe ve Cuma 14: 00’da 
Tech Hafta sonları 14:00 – 20:00 Pazartesi saat 19: 00’da
B2B Hafta içi sabah 10 ile öğlen arası Hafta içi 17: 00’da

Şimdi, bu temiz ve doğru görünebilir, sadece muhtemelen aşırı basitleştirilmiş ve potansiyel olarak yanıltıcıdır.

Sadece bu tabloyu kalbe götürdüyseniz ve çorap satıyorsanız, bir Cuma günü 15: 00’de reklam yayınlamak cazip gelebilir. Sadece, reklam öğeniz ve işletmeniz için öğleden sonrasında 15: 00’de yanlışsa ne olur?

Facebook reklamları yayınlamaya yönelik bu sohbet yaklaşımdaki problem, şirketinizin kıymetli verileriyle yeterince detaylı bir halde çalışmamanızdır.

Facebook reklamlarınızı hedef kitleniz için doğru zamanda yayınlamak istiyorsunuz . Bu strateji çevrimiçi reklamcılıkta yeni değildir; iş günü süresince yüksek gelirli tam zamanlı çalışanlara yönelik TV reklamları yayınlamazsınız. Ve reklamı çizgi film kanalında yayınlamazsınız, bu da bizi ana noktamıza getirir:

Facebook reklamınızı, reklamınızın amacı ve kitlenizle ilgili detayları dikkate alarak yayınlayın .

Facebook reklamlarınızı yayınlamak için en uygun zamanı bulmak için analizleri kullanın

Tamam, bu yüzden bir sonraki Facebook reklam kampanyanızı oluşturmak, planlamak ve yayınlamak için verilerinizi kullanmanızı istiyoruz. Fakat nereden başlıyorsun?

Kullanmak isteyeceğiniz ilk üç şey:

  1. Facebook Analytics : Hangi yayınlarınızın en fazla etkileşime girdiğini deneyin. Etkileşim, dönüşümlerle ilintili olmak zorunda olmasa da, kullananların yayınlarınızla ne vakit etkileşimde bulunduğunu gösteren bir karşılaştırma sunar. Facebook Analytics’i, mümkün olan en etkili reklam kampanyalarını oluşturmanıza destek olabilecek fazlaca çeşitli öteki metrikler için de kullanabilirsiniz.
  2. Facebook Px : Px , Facebook’taki dönüşümleri izlemenize olanak tanıyan (terimi tanımlarken) ve reklamlarınızın kıymetini gösteren bir kod snippet’idir . Facebook Pixel’i kullanmak, gerçek dönüşüm oranınızı görmenize destek verir.
  3. Google Analytics: Google Analytics, bilhassa Facebook reklamlarından daha yeniyseniz mükemmel bir araçtır. Facebook’ta (yada öteki toplumsal medya platformlarında) mühim oranda veri toplamadıysanız, web sitenizin verilerini çıkarmak için Google Analytics’i kullanın. Internet sayfası verileri toplumsal medya verileriyle aynı olmasa da, gene de size düşünce verebilir. Mesela, müşterilerinizin çoğunun ne vakit dönüşüm sağladığını görmek için “teşekkür ederiz sayfanızın” (yada bir satın alan işlem yapılabilir bir karar verdikten sonrasında görünecek şekilde ayarladığınız sayfanın) sayfa görüntüleme oranını deneyin.

Bu üç aracı kullanmak, işletmeniz için Facebook reklamları yayınlamak suretiyle en iyi zamanı belirlemek için sağlam bir temel elde edecektir.

Sadece kendinize başarı göstermiş bir Facebook reklamının iyi mi yayınlanacağını ve şirketiniz için en uygun zamanı belirledikten sonrasında bu başarı göstermiş reklamların iyi mi planlanacağını soruyor olabilirsiniz.

İyi bir Facebook reklamını iyi mi yayınlayabilirim?

Bu adil bir sual.

Bir reklam meydana getirmeye başladığınızda kendinize şu iki suali problem:

  1. Reklamın ana hedefi nedir? Reklam, chat birisini ürün sayfanıza yada e-posta kayıt sayfanıza izleyeceği yolu göstermeye çalışıyor mu? Demo için planlanmış profesyonelleri arayan bir B2B şirketi misiniz?
  2. Hedef kitle kim? Hedef kitlenizi tanımak, düşünceden zamanlamaya kadar tüm reklam sürecini yönlendirmenize destek verir.

Aşağıda, aynı şirket tarafınca aynı anda gösterilen iki reklama bir örnek verilmiştir. Reklamlar aynı şirket tarafınca ve hem de yayınlanırken, değişik hedefleri ve değişik bir kitlesi var

Reklamlar benzerken görebilirsiniz; kullanıcıdan değişik bir duygusal tepki ortaya çıkarmaya çalışıyorlar.

Soldaki reklam (A Reklamı), “Daha Fazla Informasyon Edinin” düğmesini kullanır. Kopya, vakit kazanmanın acısının peşinden gidiyor, sadece daha genel olarak yapıyor.

Sağdaki reklam (B Reklamı) “Kaydol” düğmesini kullanır . Daha açık bir halde görüntüleyenlerden hizmetine kaydolmalarını istiyor. Bu yüzden kopyası daha sivri. Kısa cümlelerle, özellikleri ve faydalarını anlatır.

Reklam A ve Reklam B ile, Quickbooks’un daha belirgin ağrı noktalarına yönelik catering işleminin “Kaydol” düğmesiyle birleştirildiğinde daha yüksek bir TO’ya dönüşüp dönüşmediğini kontrol edebilirsiniz .

Facebook reklam denetim sıralaması oluşturma

  1. Hedef kitlenizi segmentlere ayırdınız mı? Yere, cinsiyete, davranışlara, bağlantılara ve ilgi alanlarına nazaran hususi kitleler yada daha çok segment oluşturabilirsiniz.
  2. Kopyanız resminizle uyumlu mu? Bunun belirli bir şey bulunduğunu düşünürsünüz, sadece kullananların reklamınızı gördüklerinde içerikte ilerlediğini ihmal etmeyin. Kopya ve resimle beraber ana mesajı ileten birleşik bir gösterim almalarını istiyorsunuz.
  3. Net bir CTA’nız var mı? Reklamınız bir ürünü% 20 indirimli sunuyor mu yada bir müşterinin haftalık bültene kaydolmasını mı sağlıyor? Spoiler: İkisi de olması imkansız.

Başarı göstermiş Facebook reklamları oluşturma hakkında daha çok informasyon için, 10 Kolay Facebook Pazarlama Fikirleri ile alakalı yazımıza göz atın .

Ne tür Facebook reklamları yayınlamalıyım?

Yalnızca bir tür Facebook reklamı yoktur ve tüm reklam türlerinin aynı amacı yoktur.

Oldukca sayıda değişik reklam türü arasından seçim yapabilirsiniz , sadece en fazlaca tavsiye ettiğim şey şudur:

  • Facebook video reklamları : Facebook’ta her gün milyonlarca video izleniyor ve Facebook video reklamlarını müşterilerinize ulaşmak için mükemmel bir yol haline getiriyor. Bir çok veri, bir video 15 saniye yada daha azsa bir kullanıcı tarafınca sonuna kadar izlenmesini destek sunar.
  • Facebook atlıkarınca reklamları : Birden fazla ürünü yada birden fazlaca özelliği bir atlıkarınca fanında görüntüleyerek kullanıcının görüntüler içinde geçiş yapmasını sağlar.
  • Facebook tuval reklamları: Aynı anda birkaç sohbet odaları reklam türü (video reklamlar + tek fotoğraf reklamlar + atlıkarınca reklamlar) kullanın. Not: Bu reklam türü yalnızca mobil cihazlara özeldir.
  • Facebook ihtimaller içinde satışları : Potansiyel satın alan oluşturmak için ihtimaller içinde satış reklamlarını kullanın . Facebook’tan ayrılmadan müşterilerinizden bültene kaydolmalarını, antak kalma talep etmelerini yada takip çağrısı talep etmelerini sağlayın.

Doğru türde reklam yayınlamak, neyi başarmaya çalıştığınıza bağlıdır.

Facebook reklamlarımı planlamam gerekir mi?

Mevcut verilere baktınız. Reklamınız ilgi çekici ve kitlenizle yankı uyandıracak bir şey. Göndermeye hazır, değil mi?

Oldukca süratli değil. Facebook reklam planlamasının YG’niz üstünde mühim bir tesiri olabilir.

Kategoriler: Sohbet

0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir