Sohbet siteleri hiç kimse harekete geçirici bildiri ifadelerinizi ve düğmelerinizi tıklamazsa, herhangi bir ihtimaller içinde satış elde etmez yada gelir elde edemezsiniz.

CTA’ları kullanmanın tam tersi, bu yüzden işletme sahiplerine ve pazarlamacılara cümlelerini rafine etmek için süre ayırmalarını söylüyorum.

Fena yazılmış bir CTA, pazarlama kampanyanızın geri kalanında yaptığınız tüm zor işleri reddeder . Web sitenizi ziyaret eden bir şahıs o noktaya kadar sizinle beraber olabilir, arkasından dönüşümden derhal ilkin kefaletle karar vermeye karar verebilir.

İnsanları çitin içine çeken fiil ifadelerini tam olarak bilseydiniz ne olurdu? Aynı oranda iş ve pazarlama harcanması için daha çok alan kişi kazanırsınız.

Bu “esrarengiz” ifadeler var.

Kullanmanız ihtiyaç duyulan belirli laflara ulaşmadan ilkin, onları çalıştıran psikolojiyi anlamamız gerekir.

CTA İfadelerinin Arkasındaki Psikoloji Nedir?

Doğduğumuz günden itibaren emirlere uymamız öğretilir. Bundan dolayı, kati CTA ifadelerinin öbürlerinden daha iyi çalıştığını öğrenebilirsiniz.

Mesela, bu iki harekete geçirici bildiri ifadesini karşılaştırın:

  1. Abone Olmaya Hazır mısınız?
  2. Şimdi abone olun!

Hangisi dikkatinizi çekiyor? İkinci olan. Şu sebeple cümle kati ve otoriterdir. Okuyucuya tam olarak ne yapacağını söyler.

Tüketiciler CTA’ları da beklemektedir. İnternetten ilkin gelirler. Reklam panoları ve tv reklamlarından broşürlere ve el ilanlarına kadar, reklam üreticilerin daima bir CTA ihtiva eder.

  • Düşük-düşük fiyatımızı almak için şimdi bu numarayı arayın!
  • Daha çok informasyon mu istiyorsunuz? 888.555.5555’i arayın!
  • Gördüklerini beğendiniz mi? 1. ve 2. Caddelerin köşesinde bizi ziyaret edin!

Neyi kastettiğimi anla?

Chat Siteleri gene de internette, harekete geçirici bildiri ifadeleri oldukca daha dinamik hale gelebilir. Tüketiciler bir tek fare ile tıklayabilir yada parmakla dokunamaz, hem de CTA düğmelerinin renkleri, yazı tipleri ve öteki görsel öğeleri dönüşümleri etkileyebilir.

İnternet mevzusunda bilgili tüketiciler, harekete geçirici mesajın neye benzediğini biliyorlar. Netice olarak, tıklamaya ruhsal olarak tesir etmişlerdir.

Bu, tıklamanın otomatik olduğu anlamına gelmez. Kullandığınız belirli harekete geçirici bildiri ifadeleri ve bu CTA’ların yerleştirilmesinin ruhsal tesiri de olabilir.

12 Daha Fazla Dönüşüm Sağlamak için Etkili Harekete Geçirici Mesajlar (Ve Niçin Çalışırlar)

CTA’ların dönüşümler için mühim bulunduğunu biliyoruz , sadece bazı harekete geçirici bildiri türleri öbürlerinden daha iyi çalışıyor. Her şey sizin işinize ve kitlenize bağlıdır.

Her kitle kişiliklerine, arzularına, acı noktalarına ve öteki özelliklerine bağlı olarak değişik tepki verir. A / B testi burada devreye giriyor. Bir tek iyi yazılmış bir CTA’nın kitlenizle rezonansa gireceğini varsayamazsınız.

Daima kontrol edin.

Sadece, çeşitli durumlarda iyi çalışan bazı CTA ifadelerine bir göz atalım.

1. “Evet, X İstiyorum!”

Bu, en yaygın pozitif harekete geçirici bildiri ifadelerinden biridir. Tüketicinin sesiyle konuşuyor.

Başka bir deyişle, okuyucular bu CTA’yı gördüklerinde, kendi orijinal düşünceleriymiş benzer biçimde okurlar.

“X” herhangi bir şey olabilir: parasız indirme, indirim, parasız gönderim yada başka herhangi bir teşvik. Mühim değil. Amacınız, okuyucunuzun sunduğunuz her şeyi istediğini ve dolayısıyla dönüşüm sağlayacağını doğrulamaktır.

CTA ifadesi niçin çalışır?

Bunun benzer biçimde pozitif yönde CTA’lar bir tohum ekledikleri için çalışır. Okuyucunuz teklifinizi istediğini bilmiyor olabilir, sadece bu ifadeyi okumak teklif ve tüketici içinde pozitif bir bağlantı oluşturur.

2. Snag / Grab / Seize / Score / X Kazancı!

Lise İngilizce öğretmeniniz, eşanlamlılar sözlüğünün bigün işe yarayacağını söylemiş oldu ve şimdi bulunduğunuz yere bakın! Harekete geçirici bildiri ifadelerinizde benzersiz kelimeler kullandığınızda, buna daha çok dikkat çekersiniz (pardon the pun).

“Şimdi X Alın!” Kabul edebilirsiniz. “X” teşviktir. Fakat “get” bunaltan bir kelimedir. Neredeyse eylemsiz. Öteki kelimeler ifadeye daha çok ilgi gösterir.

CTA ifadesi niçin çalışır?

İnsanlar almaktan ziyade almayı tercih ediyor. Her Noel kartı size başka türlü söyleyecektir, sadece ticarette tüketiciler kendileri için dışarıdadır.

CTA ifadenize tüketici için bir yarar elde eden bir kelime ile başladığınızda, tıklama ve kaydolma oranlarını daha çok çekebilirsiniz.

Ek olarak, “şimdi” kelimesi CTA’ya birazcık aciliyet katıyor. Tüketicinin acil etmesi ve fırsatı sonsuza dek yitirme eylemi yada riski kaybetmesi icap ettiğini gösterir.

3. X’e Doğru Yolculuğunuza Başlayın

En iyi harekete geçirici bildiri ifadelerinden bazıları, CTA düğmesini tıklamanın direkt bir avantajından açıkça bahsetmektedir. Kullanıcıya bir e-posta adresi sağlamak yada ürününüzü satın almak karşılığında ne alacağını söylerler.

Bu durumda, X bir sonucu temsil eder.

  • Başarı göstermiş kilo yitirilmesine doğru yolculuğunuza başlayın
  • Daha çok servet için yolunuza başlayın
  • Konuşma becerilerinizi geliştirmek için maceranıza başlayın

Bu eşanlamlılar sözlüğünü yine çektiğime dikkat edin. Yukarıda listelenen iyi harekete geçirici bildiri ifadeleri, her biri birincil formül üstündeki varyasyonlardır. Yaratıcı olmaktan çekinmeyin.

CTA ifadesi niçin çalışır?

Sonuçlara yada faydalara dayalı bir CTA, tüketicinin kendi başarısını hayal etmesini sağlar. Bir rüya yada hedefin erişimlerinin derhal arkasında bulunduğunu ve tek yapmaları ihtiyaç duyulan bu düğmeyi tıklayıp teşvik almak bulunduğunu gösteriyor.

Bununla birlikte birazcık motivasyon. Okuyucularınızı heyecanlandırabilir ve CTA’nızın öteki tarafında ne var ise tahmin etmelerini sağlayabilirseniz, iyi bir pazarlama yapıyorsunuzdur.

4. X İstiyor musunuz? Evet yada Hayır

Bu durumda, bir başlığı bir CTA ile birleştiriyorum. Başlık “X İstiyor musunuz?” CTA “Evet”, fakat ikimiz de “Hayır” alternatifi sunuyoruz.

Mesela, şu şekilde bir başlık kullanabilirsiniz: “Kilo vermek istiyor musunuz?”

Siteniz fazla kilo vermek isteyen kişilere yönelikse, okuyucularınızın “Evet” düğmesini tıklamak zorunda kaldıklarını güvence edebilirsiniz. “Hayır” ı tıklarlarsa, fiil gerçek inançları ve arzuları ile uyumsuz hisseder.

CTA ifadesi niçin çalışır?

Yukarıda belirtildiği benzer biçimde, insanoğlu kendilerini inanmadıkları bir kıymet yada ifadeyle hizalamaktan kaçınırlar. Birisine bir başlıkta sual sormanız halinde, CTA’nız daha cazip hale gelir, şundan dolayı kullanıcı gerçeği bilir.

Gene de “Hayır” ı tıklayabilir, sadece doğru hissetmez. Bir dahaki sefere “Evet” i tıklayabilir.

5. X’i Bugün Etkinleştirin!

Bir ihtimal ürünlerde indirim yada hizmetinizin parasız demosunu sunuyorsunuz. Bunun benzer biçimde bir CTA kullanmak ziyaretçiyi sürücü koltuğuna yerleştirir ve harekete geçmesi için motive eder.

  • 30 günlük parasız denemenizi bugün etkinleştirin!
  • % 20 indiriminizi şimdi etkinleştirin!
  • Parasız gönderim teklifinizi bugün etkinleştirin!

Neyi kastettiğimi anla?

CTA ifadesi niçin çalışır?

“Etkinleştir” kelimesi etkisinde bırakan ve oldukca mühim geliyor. “Get” yada “start” benzer biçimde kelimelere kıyasla benzersizdir, bu yüzden dikkat çekme olasılığı daha yüksektir ve coşku yaratabilir. Ek olarak, “şimdi” yada “bugün” eklediğinizde, harekete geçirme ifadelerinize bu aciliyet faktörünü enjekte edersiniz.

6. Zamanınız Bitiyor!

Bu, birçok medya türünde çalışan klasik bir CTA’dır. Ağırlığa ve kıtlığa dayanır – ılımlılıkta kullanıldığında son aşama iyi çalışabilen iki ruhsal ilke. Şimdi harekete geçmeleri için okuyucularınızın kafalarına girmek istemezsiniz Sadece, birazcık uzun bir yol kat ediyor.

Bu CTA’daki varyasyonlar aşağıdakileri içerebilir:

  • Oldukça geç olmadan harekete geçin!
  • Gitmeden ilkin indiriminizi alın!
  • Kaçırmayın!
  • Sınırı olan oranda mevcut!

CTA ifadesi niçin çalışır?

Tüketiciler, kaçırmak istemedikleri için aciliyet ve kıtlığa yanıt verir. Bir anlaşmanın sona erdiğini yada sınırı olan sayıda ürün satılabileceğini bildiklerinde, harekete geçmek istiyorlar.

Bu, ruminasyon için zamanlarının olmadığı anlamına gelir. Yeterince süre verildiğinde, birçok tüketici hakkaten istedikleri şeyleri satın almaktan kendileri konuşacak. Bununla beraber, daha süratli bir karar vermek zorunda kalırlarsa, muhtemelen harekete geçeceklerdir.

7. Sepete Ekle

Bunu atmam icap ettiğini düşündüm şundan dolayı bu beklenmedik bir şey. Harekete geçirici ifadeler hakkında çoğu zaman benzersizlikleri açısından konuşuruz. Mesela, daha kuvvetli, benzersiz fiiller kullanmak dönüşümleri iyileştirebilir.

Sadece, kimi zaman tekerleği buluş etmemek en iyisidir.

Amazon benzer biçimde büyük internet sayfaları satış sayfalarında CTA “Sepete Ekle” yi kullanır. Eğer işe yaramasaydı, şimdi değiştirmiş olacaklardı.

CTA ifadesi niçin çalışır?

Kimi zaman, sadelik yaratıcılıktan daha iyidir. Acı fakat gerçek. Tüketiciler “Sepete Ekle” nin ne anlama geldiğini tam olarak biliyorlar. Gelecekteki alışverişler için dijital alışveriş sepetlerini doldurduklarını anlıyorlar.

Bunun benzer biçimde tanıdık bir CTA kullandığınızda, potansiyel müşteriniz oldukca fazla düşünmek zorunda değildir. Walmart’ta bir ürünü raftan alıp gerçek bir sepete atmak kadar kolay hale gelir.

8. İstek Listesine Ekle

Basitlik mevzusunda, bunu da dahil edeceğimi düşündüm. İstek listeleri, satın alma işleminden önceki adımdır – tüketicinin sonunda bir ürün satın alma niyetini gösterir.

Bir e-ticaret mağazası çalıştırıyorsanız, talep sıralaması işlevselliği eklemeyi düşünün. İstek listeleri bir tek müşterilerinize ne istediklerini hatırlatmakla kalmaz, bu adaylar talep listelerini dostlarıyla paylaşabilir. Ansızın, doğum günleri ve öteki tatiller vardığında alımlar akmaya adım atar.

CTA ifadesi niçin çalışır?

E-ticaret web sitenize talep listesine ekle CTA’ları eklemenin iki temel pozitif yanları vardır.

Birincisi, müşterinin herhangi bir taahhütte bulunması gerekmez. Bir talep sıralaması bir ödeme sepeti değildir. Bir tek istenen ürünlerin bir sıralaması.

İkincisi, talep listelerine çet siteleri ürün eklemek isteyen kullanıcılar bir hesap oluşturmak zorundadır. Bu, e-posta adreslerini toplayabileceğiniz anlamına gelir. Onları kurşun mıknatıs benzer biçimde başka bir halde kurşun olarak takmaya çalışmak yerine, arzu listesinin konuşmasını yapmasına izin verebilirsiniz.

9. E-posta Listeme Abone Olarak X Öteki [Kategori] ‘ye Katılın

İşte bir tür toplumsal kanıt. Bunun benzer biçimde CTA ifadelerini yapılandırmanın birkaç yolu vardır:

  • 233.000 öteki pazarlamacıya katıl ve e-posta listeme abone ol.
  • E-postalarıma abone olan 23.451 kişiden biri olun.
  • Kulübe katıl! 500.000’den fazla fitness meraklısı e-postalarımı istiyor. Siz de yapabilirsiniz!

CTA ifadesi niçin çalışır?

Bir olduğunda büyük e-posta sıralaması , siz de kendi yararınıza kullanabilirsiniz. Sonuçta, tüm bu adresleri toplamak için çalıştınız.

Tüketiciler bu sayıları görüyor ve “Neyi kaçırıyorum?” Diye düşünüyor. Yüzlerce, binlerce yada yüz binlerce insanoğlunun söylemek zorunda olduğunuz şeylerle niçin bu kadar ilgilendiklerini merak ediyorlar.

Böylece katılıyorlar.

10. Parasız X’inizi Edinin

Sizi “get” kelimesinin eşanlamlılarını bulmanızı tavsiye ederim, sadece bu, bu tür CTA ifadesinin en rahat şeklidir. Web sitenizi ziyaret edenleri parasız bir şeyler almaya çağrı ediyorsunuz.

Kıymetli bir şey olsa iyi olur.

Bir hile sayfası, bir denetim sıralaması, bir vasıta seti yada bir paket parasız şablon sunabilirsiniz. Bunlara kurşun mıknatıslar denir. İnsanları istedikleri bir şey karşılığında e-posta listenize katılmaya ikna etmek için tasarlanmıştır.

CTA ifadesi niçin çalışır?

“Özgür” iki ucu keskin bir kılıçtır. Bazı durumlarda, tüketiciler “özgür” ü “değersiz” olarak çevirmektedir.

Onları yanlış kanıtlama etmelisin.

“X” i doldurduğunuzda, sesi mümkün olduğunca kıymetli ve informasyon açısından varlıklı kılın.

Mesela, “Şimdi daha çok alan kişi edinmek için parasız ve kapsamlı rehberinizi tarayın!”

Kıymet, izahat içine yerleştirilmiştir. Doğal ki, indirme taleplerinizi yedeklemelidir.

Parasız de kendi yararınıza çalışabilir. Tüketiciler cömertliği takdir eder, bu yüzden zamanınızı ve bilginizi verirken, ürün satın alarak yada hizmetlerinize yatırım yaparak karşılık verebilirler.

11. Yerinizi şimdi ayırtın!

Münhasırlık, sunduğunuz her şeyi insanları istediklerine ikna etmenin kuvvetli bir yoludur. Bir yer ayırmanız ihtiyaç duyulan birçok şey var – insanların gözünü diken şeyler.

Büyük bir etkinliğe katılım. Hususi bir kulübe erişim. Hususi bir konser için biletler. Kaptın bu işi.

Parasız bir web semineri yada başka bir sanal etkinlik sunuyorsanız yada insanları bir etkinlik için “gerçek dünyada” size katılmaya çağrı ediyorsanız – bu tür CTA’yı kullanın. Azca sayıda noktanın mevcut olduğu açıkça anlaşılıyor.

CTA ifadesi niçin çalışır?

Sizce niçin gizli saklı toplumlar, kardeş örgütler ve kulüpler var? Özeldirler. Katılmak için kabul edilmelisiniz ve çoğu zaman sınırı olan noktalar vardır.

Bir sonraki web seminerinize kayıt yaptırmayacağınızı bildiğiniz gibi, sadece gene de bu ruhsal prensibi kendi yararınıza kullanabilirsiniz.

12. Testi başlat

Sınavlar neredeyse manyetik bir çekişe haizdir. Almak keyifli, kendiniz hakkında bir şeyler ortaya koyuyorlar ve kendinizi başkalarıyla karşılaştırmanıza izin veriyorlar. Bir imtihanı CTA olarak kullanmak, insanları markanızın daha fazlasına maruz bırakarak satış huninize daha da çekebilir.

Hemen sonra sınavınızı bir final CTA ile bitirebilirsiniz.

Çet sitesi imtihan bilhassa işinizle ilgili olmalıdır. Mesela, fitness takviyeleri satıyorsanız, kullanıcının hedefinin ne işe yaradığını, daha ilkin ne denediğini ve ne tür takviyeleri ile ilgilendiğini sormak istersiniz.

Sonunda, belirli bir ürünü öneren bir CTA kullanın.

CTA ifadesi niçin çalışır?

Harekete geçirici bildiri ifadeleri daima doğrusal değildir. Başka bir deyişle, umudu derhal A Noktasından B Noktasına taşımak zorunda değildirler.

Sınavınız bir tek birkaç sual içerebilir, sadece potansiyel müşterilerinizi takdir edeceği bir çözüme yönlendirmek için cevapları kullanmak istersiniz. Bu aşamada, potansiyel alan kişi ne sunduğunuzu görmeye istekli.

Hangisinin Daha İyi Bulunduğunu Görmek İçin Değişik Harekete Geçirici Bildiri İfadeleri Iyi mi Kontrol Edilir?

Bu yazının başlangıcında bahsettiğim benzer biçimde, bir harekete geçirici bildiri güzel bir halde ifade edilebilir ve gene de kitlenizde işe yaramayabilir. Web sitenizin ziyaretçilerinin aptal yada beceriksiz olduğu anlamına gelmez. Bu, web sitenizin kopyasının tamamlanmamış olduğu anlamına gelmez. Bu bir tek kitle üyelerinizin uyaranlara karşı kendilerine özgü tepkileri olduğu anlamına gelir.

Değişik harekete geçirici bildiri ifadelerini kontrol etmek, hangisinin daha iyi olduğuna dair zor veriler verir. Gelecekte ne tür CTA kelime öbekleri kullanacaklarına karar verebilirsiniz, böylece ziyaret eden kullanıcıları dönüştürme olasılığınız daha yüksektir.

Tıklamaları belirlemek ve kontrol etmek için bir kullanıcı davranışı aracı kullanmaya başlayın

Crazy Egg benzer biçimde kullanıcı davranış araçları, CTA’larınızın web sitenizin ziyaretçileri içinde iyi mi performans gösterdiğiyle ilgili eyleme geçirilebilir veriler toplamanızı sağlar. En oldukca tıklama etkinliğini nereden aldığınızı, kullananların CTA’nızı görecek kadar aşağı kaydırıp kaydırmadıklarını ve sayfada daha iyi bir yerleşim olup olmadığını görebilirsiniz.

Bu detayları çektikten sonrasında A / B testlerini halletmeye başlayın. Aynı sayfanın iki sürümünü karşılaştırın, yalnızca bir değişkeni değiştirin – bu durumda harekete geçirici bildiri. Ötekini geride bırakan kazanır.

Netice

Siz veri toplamaya başlayana kadar harekete geçirici mesajlar büyük bir antak kalma benzer biçimde görünmüyor. Sonrasında, hakkaten ne kadar mühim olduklarını anlıyorsunuz.

Fena CTA’lar , gelir üretmenin yanı sıra ihtimaller içinde satış kazanma çabalarınıza da zarar verir . Bu, herhangi bir işletme sahibinin istediği son şey.

Bununla beraber, kitlenize dikkat etmek ve yeni harekete geçirici bildiri ifadelerini kontrol etmek, hem metrikleri iyileştirebilir hem de işletmenizi daha kuvvetli hale getirebilir.


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir